Ajuntament i entitats socials uneixen forces per avançar-se als efectes que pot tenir la COVID-19 sobre Calella

Dimarts, 5 de maig de 2020 a les 00:00

Es reforçarà l'Oficina d'Habitatge per poder donar resposta a totes les necessitats que es presentin i es crearà una dotació econòmica per ajuts directes per pagar lloguers destinats a famílies vulnerables.

Aquest matí s'ha constituït la Comissió de Treball Social de Recuperació de Calella, on s'han posat en comú dubtes i propostes per pal·liar els efectes socials que pot tenir la COVID-19 a Calella.

La Comissió està formada per l'alcaldessa, Montserrat Candini; el segon tinent d'alcaldia, Josep Torres; la tercera tinenta d'alcaldia, Montserrat Mateu; el quart tinent d'alcaldia, Josep Gibert; el regidor adjunt a l'alcladia, Ramon Llamazares; el regidor d'Esquerra Republicana, Xavier Ponsdomènech; la regidora de Calella en Comú, Anna Gimenez; la regidora de la CUP, Núria Freixas; el regidor de Ciutadans, Guillermo Gomis; el president de Càritas, Antoni Borràs; el president de l'Associació de Voluntaris i Amics de l'Hospital, Josep Puig; la representant del Consell de Solidaritat, Iolanda Gamell; el director-gerent de la Fundació Hàbitat Solidari, Jordi Sitjà.

A la reunió, l'Equip de Govern ha presentat diverses propostes i s'ha acordat reforçar l'Oficina d'Habitatge per poder donar resposta a totes les necessitats que hi pugui haver en matèria d'habitatge. També s'ha acordat fer una dotació econòmica per ajuts directes per pagar lloguers. Aquest ajut anirà destinat a famílies vulnerables, és a dir, famílies que es troben a l'atur o han patit un ERTE. D'altra banda, els partits polítics de l'oposició han posat sobre la taula diverses propostes socials que l'Equip de Govern s'ha compromès a estudiar.
El sector social de la ciutat ha traslladat a la Comissió les seves incerteses i els problemes que s'estan trobant en aquests moments. Un exemple seria el servei d'àpats que gestiona Càritas: enguany s'han gestionat 502 àpats quan al llarg de 2019 se'n van gestionar 499.

DESCONFINAMENT. El primer dia d'obertura condicionada a estrictes mesures de seguretat de comerços i botigues es va fer de forma ordenada i sense grans aglomeracions. Els establiments que podien tirar la persiana amunt van obrint esglaonadament. Hi ha un factor que pot alentir aquesta reactivació de l'activitat, les mesures de seguretat. L'obligació, però també la necessitat per la salut, de complir amb els requisits legals fa que els comerços es vagin incorporant progressivament a la nova rutina comercial.

El primer dia les perruqueries van ser els establiments que més van obrir (8). També van obrir bars per fer menjar per emportar, botigues de roba, floristeries, etc. És important complir amb l'horari de tancament de les botigues (20 h) i d'establiments que fan menjar per emportar (21.30 h).

Convé recordar que:

  • La mascareta és obligatòria al transport públic. Avui, els serveis municipals n’han repartit a l’estació de tren.
  • Bars i restaurants només poden oferir menjar per emportar o portar-lo a domicili.
  • Els establiments de fins a 400 m2 només poden treballar amb cita prèvia, amb estrictes mesures de seguretat i atenent un únic client per treballador. Cal que tinguin un torn per a gent gran, coincidint amb la franja corresponent en què surten al carrer.
  • Es mantenen les franges per edats, les restriccions i l’estat d’alarma. També les recomanacions de portar mascareta sempre que sigui possible, evitar tocar el mobiliari urbà i rentar-se bé les mans. Quan s’arriba a casa cal treure’s la roba, posar-la a rentar directament i dutxar-se.

POLICIA. La Policia de Calella va fer dilluns 11 denúncies per fer activitats al carrer que contravenen els criteris de limitació de moviments establerts en el decret d’estat d’alarma. En total, ja s’han fet 591 denúncies que poden tenint unes sancions econòmiques que van dels 601 als 30.000 €.

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores
Darrera actualització: 09.02.2022 | 17:06