Calella oferirà un pla formatiu de prevenció de la COVID-19 per a tots els treballadors turÃstics
L’Ajuntament reparteix entre les escoles mascaretes FFP2 per garantir una preinscripció segura.
L’Ajuntament de Calella, a través de l’Oficina de Recuperació Econòmica, oferirà formacions virtuals de prevenció de la COVID-19 per als treballadors turístics amb l’objectiu de recuperar la confiança d’empresaris, treballadors i visitants i propiciar una tornada a la normalitat amb les màximes garanties possibles.
El pla formatiu se centrarà en la preparació prèvia de les empreses i equipaments, per a una obertura segura, basat en els criteris establerts per l’OMS, així com formacions sectorials adreçades als sectors següents: hotels i allotjaments turístics; bars, cafeteries i oci nocturn; restaurants i comerç.
Els dies, horaris i enllaços d’inscripció s’anunciaran pròximament.
Així mateix, l’Àrea d’Economia Local disposa també d’una sèrie de cursos adreçats a empreses i emprenedors per millorar la gestió dels seus negocis. Molts d’aquests cursos són en línia i d’altres es preveu que se celebrin a l’Espai Municipal Can Saleta. Pots consultar-los aquí.
MASCARETES PER LES ESCOLES. Igual que s’està fent amb els comerços, l’Ajuntament proveirà a les escoles de mascaretes FFP2 i materials de protecció per garantir uns preinscripció presencial segura. Així mateix, durant els dies previstos per a la preinscripció presencial a les escoles, instituts i escoles bressol, aquests es desinfectaran cada dia.
VIDEOCONFERÈNCIA SOBRE CONSUM. Aquest dijous, 14 de maig, a les 15.00 h, l'advocat de l'OMIC, Oriol Contreras, oferirà una videoconferència sota el títol “Què he de saber i com puc resoldre consultes de consum?”. Amb la voluntat de resoldre els dubtes relacionats amb el consum que pugui tenir la ciutadania de Calella, l’Àrea d’Economia Local ha organitzat aquesta videoconferència que es farà a través del portal meet.jit.si/conferenciaomiccalella.
Pots enviar la teva consulta prèviament al correu aj035.consum@calella.cat o formular-la en directe durant la videoconferència.
Cal recordar que l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Calella continua oferint suport a la ciutadania que s’hagi vist afectada per la crisi de la Covid-19. Disposa d'una adreça de correu electrònic perquè la ciutadania faci arribar els seus dubtes com a consumidor, l'adreça és aj035.consum@calella.cat. També, a través de Ràdio Calella Televisió es poden trobar píndoles informatives sobre consum.
CURS EN LÍNIA. Els dies 15 i 22 de maig, es realitzarà un nou curs en línia adreçat a emprenedors i petits empresaris. Serà el curs “Com posar el preu als meus productes o serveis” i anirà a càrrec de la formadora Eulàlia Balañà.
Per inscripcions, només heu de seguir l'enllaç següent i enviar-nos emplenat el formulari corresponent amb les vostres dades de contacte: https://www.calella.cat/recursos-compartits/formularis/inscripcio-cursos-empreses. Un cop inscrit/a, se us farà arribar l'enllaç per seguir el curs en línia.
El curs està organitzat per l'Àrea d'Economia Local de l'Ajuntament de Calella, i compta amb la col·laboració dels ajuntaments de Canet de Mar, Pineda de Mar, Tordera, Sant Pol de Mar i Sant Cebrià de Vallalta, i està cofinançat per la Diputació de Barcelona.
NETEJA DE CLAVEGUERAM. Aquest matí s’ha procedit a la neteja del clavegueram d’alguns trams del carrer Jovara. Es tracta dels trams entre Capaspre i Colom, entre Colom i Sant Isidre, entre Sant Isidre i Escoles Pies, i entre Bartrina i Batlle.
POLICIA. Dilluns, la Policia de Calella va fer 15 denúncies per no complir les mesures de confinament. En total, ja s'han fet 666 denúncies. Les multes per aquesta mena d’infraccions van dels 601 als 30.000 €.
TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:
- 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
- 661 026 296 pels voluntaris
- 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.