Calella promociona l’oferta de cicloturisme i turisme actiu al mercat alemany
De l’11 al 13 de gener Calella ha estat present a les fires CMT i Fahrrad&WanderReisen a Stuttgart, fires on hi participen més de 300.000 visitants.
Calella ha participat aquest cap de setmana a les fires CMT (Caravaning, Motor i Turisme) i Fahrrad&WanderReisen d'Stuttgart, amb l’objectiu de promocionar el conjunt de l’oferta turística de la ciutat al mercat alemany, amb especial incidència amb l’oferta de cicloturisme, senderisme i turisme actiu.
Durant l’any 2019, els turistes alemanys varen realitzar un total de 197.692 pernoctacions a Calella (un 10.45% del total) fet que, després de més de 60 anys, corrobora que l’alemany continua essent un dels 5 mercats principals, només per darrera dels mercats espanyol, rus i britànic. Per aquest motiu, des de l’Ajuntament de Calella es promociona la nostra destinació a fires tan populars com la CMT d’Stuttgart, de Caravaning, Motor i Turisme, amb més de 260.000 visitants, i a la Fahrrad&WanderReisen, amb 40.000 visitants, ambdues fires orientades al públic final. Com ja és habitual, l’assistència a aquetes fires s’ha fet a través de la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme.
El mercat alemany
Durant el 2019, el web www.calellabarcelona.com ha experimentat un increment de 132.601 d’usuaris (+16%) i 132.730 (+15.97%) respecte 2018. Pel que fa als alemanys, també s’ha experimentat un increment tant del nombre d’usuaris, que va pujar a 5.469 (+4.05%) com del de visites. Aquestes visites provenen majoritàriament d’usuaris residents a les regions de North Rhine-Westphalia i per ciutats, de Colònia, Dortmund i Essen. Els continguts més vistos han estat els corresponents als apartats què fer?, Waterworld, Visita als voltants, esdeveniments culturals, esportius com l'Ironman i platges.
Pel que fa a Catalunya, segons dades de l’Observatori del Treball i Model productiu, entre els mesos de juny i setembre de 2019 el flux d’arribades (amb un total de 696.941) ha tingut una variació interanual del +6% respecte el mateix període de 2018. Dels mercats emissors europeus, l’alemany és el tercer per darrera del francès i el britànic. La despesa mitjana per turista alemany ha assolit els 943€, xifra que representa un augment del 2.4%. La seva despesa diària també ha pujat fins els 147€ (+8.2%).