El govern de Calella en ple decideix votar per correu a les eleccions del 14-F
Es tracta d’una decisió meditada per evitar mobilitat i les aglomeracions als col·legis electorals. D’aquesta manera el consistori segueix les indicacions del conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé. El període per sol·licitar el vot per correu acaba el divendres 5 de febrer a les 14.00 h.
La situació epidemiològica que viu Catalunya ha disparat en un 180% les sol·licituds de vot per correu de cara a les eleccions del 14-F. El govern de Calella en ple ha decidit votar d’aquesta manera i mostrar la seva voluntat de minimitzar la mobilitat per evitar aglomeracions, seguint les indicacions del conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé. Enguany, més de 180.000 catalans i catalanes ja han emès el seu vot des de casa o des de la seva oficina de Correus.
COM DEMANAR EL VOT PER CORREU?
Es poden demanar a la oficina de Correus més propera o bé fer el tràmit des de casa a través del web de Correus.
Cal tenir en compte que si s’opta per la sol·licitud telemàtica, es necessita un certificat d’identificació digital. Servirà el DNI electrònic – tot i que es necessita un lector especial --, el certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre o l’idCAT o l’equivalent d’altres comunitats autònomes. L’obtenció d’aquests certificats requereixen un últim pas presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, amb cita prèvia.
COM ES REBRÀ LA DOCUMENTACIÓ?
Els ciutadans rebran la documentació a casa a través d’un correu certificat. Enguany hi ha una novetat en aquests procés; en aquest mateix moment, al rebre la carta certificada, l’elector pot entregar el seu vot a l’empleat de Correus que ha portat la documentació – mantenint el secret a vot. També rebrà un justificant que acrediti que ha votat. Per fer aquest pas, l’elector s’ha d’identificar amb un document oficial, com el DNI, passaport o carnet de conduir.
FINS QUAN ES POT SOL·LICITAR VOTAR PER CORREU I FINS QUIN DIA EL PUC ENTREGAR?
Nou dies abans de les eleccions del 14-F, és a dir, la sol·licitud de vot per correu es pot fer fins divendres 5 de febrer a les 14.00 h. No s’acceptarà cap tramitació que superi la data límit.
Un cop s’hagi realitzat la sol·licitud, es pot entregar el vot en la oficina de Correus més propera fins a dos dies abans de l’inici de les eleccions autonòmiques, per tant, el 12 de febrer, abans de les 14.00 h. També es podrà entregar al carter en el moment que porti la documentació via carta certificada.
PUC DESCARREGAR LA PAPARETA EN LÍNIA, DES DE CASA?
Sí. Per primera vegada es podran descarregar tant les paperetes com els sobres per anar a votar de manera presencial. D’aquesta manera cada elector podrà portar els sobres des de casa i evitar, d’aquesta manera, mantenir contacte amb les paperetes que es troben als col·legis electorals i poder votar d’una manera més segura i responsable. Les paperetes i els sobres es podran descarregar a través del web que ha preparat la Generalitat per aquests comicis.
Aquests són els requisits i els passos a seguir per poder emetre el vot de manera telemàtica o presencial a l’oficina de Correus, i no haver d’anar als col·legis electorals. Cal recordar també que un cop s’hagi sol·licitat el vot per correu a l’Oficina del Cens electoral ja no es pot votar de forma presencial a les meses.