La bossa de voluntaris ja actua per ajudar a les persones més vulnerables
El Comitè de Crisi demana a la Policia Local que endureixi els controls ciutadans contra aquells que no compleixen les normes del confinament contra el coronavirus.
La bossa de voluntaris activada pel Comitè de Crisi ja ha començat a atendre les necessitats de la població més vulnerable de Calella. Fins dimecres, una quarantena de persones ja s’havien apuntat a treballar donant suport als requeriments que els facin des de Política Social. El perfil dels voluntaris és molt divers, dones i homes d’entre 20 i 64 anys. Tots ells s’han apuntat trucant al telèfon del voluntariat social, 661 026 296 o per WhatsApp.
La feina que han de fer es canalitza a través de Política Social que rep les demandes dels usuaris. En la majoria dels casos es tracta de gent gran que necessiten que algú els vagi a comprar el menjar, els medicaments a la farmàcia, les receptes sanitàries, passejar al gos o llençar les escombraries.
En paral·lel, Política Social segueix un protocol de seguiment de la gent gran més vulnerable a qui es telefona diàriament per saber com estan, quines són les seves necessitats, explicar-los-hi que s’han de mantenir aïllats i que no obrin la porta a ningú que no coneguin. Cap servei públic passarà per cap domicili sense avís previ.
També hi ha una bossa complementària de voluntàries i de voluntaris disponibles per si cal cosir mascaretes. A l’hospital arriben aquestes mascaretes i vetes per separat, i s’han de cosir. L’hospital disposa del servei de costura però si aquest servei és insuficient, hi ha a punt una bossa de 15 persones per fer-ho.
POLICIA. El Comitè de Crisi ha demanat a la Policia Local que endureixi la seva actuació de control del confinament. La majoria de la població de Calella està seguint de forma responsable les recomanacions de l’Ajuntament, la Generalitat i el Govern d’Espanya però encara hi ha persones que desatenen els consells de salut pública per lluitar contra el coronavirus. Ahir, la policia va fer 12 denúncies més que amb les del dia anterior ja sumen 24 en 40 hores. Cal recordar que aquestes denúncies, en cas que l’expedient acabi amb una sanció, contemples multes que van des dels 601 € fins als 30.000 €.
Les patrulles conjuntes entre Policia Local i Mossos d’Esquadra ja comencen a reclamar als vianants i conductors el certificat d’empresa assegurant que estan habilitats per anar a treballar. I als que van passejant els gossos també se’ls identifica per saber on viuen. L’objectiu d’aquestes accions és evitar que la ciutadania circuli indiscriminadament per la ciutat, amb el risc potencial d’encomanar-se o encomanar el coronavirus.
El Comitè de Crisi també vol recordar que:
- Si és imprescindible desplaçar-se i s’ha d’agafar la moto cal saber que no hi pot anar cap acompanyant.
- Si és imprescindible agafar un taxi, cal saber que solament hi pot anar una persona.
- L’Agència de Residus de Catalunya ha sol·licitat que tanqui la deixalleria mentre duri l’actual situació sanitària, perquè no es considera essencial a curt termini la prestació del servei.
El Comitè de Crisi també ha rebut la informació de la Policia Local que diversos propietaris d’establiments regentats per ciutadans xinesos (i alguns que no ho són) ha fet donació –de forma desinteressada—de material com mascaretes.
JOVENTUT. Com que l’Espai Jove està tancat, des de l’àrea es manté la comunicació amb el jovent de la ciutat. I es fa amb les eines que ells –com ningú—saben utilitzar: les xarxes socials, concretament, a través d’Instagram @calellajove. Aquest canal permet alimentar una comunitat que es manté activa en un moment que tothom ha d’estar tancat a casa. Mitjançant el compte @calellajove es facilita informació de servei públic sobre el coronavirus però –sobretot-- informació sobre la possibilitat d’oci alternatiu per a realitzar a casa. De manera més privada mitjançant missatge privat d’Instagram o WhatsApp se’ls hi fa una atenció directa cada vegada que així es requereix responen preguntes i resolent dubtes.
També s’aprofiten les noves tecnologies per transformar la situació actual de confinament en una oportunitat de millora. Per això, l’Ajuntament ha facilitat als treballadors municipals diferents recursos d’autoformació vinculats al seu àmbit de treball. En un temps d’incertesa com l’actual també cal aprofitar les oportunitats tecnològiques per fer l’organització municipal més eficient amb l’objectiu de donar el millor servei possible als veïns de Calella.