L’Ajuntament ajuda a les residències per minimitzar l’impacte del COVID-19

Dilluns, 30 de març de 2020 a les 00:00

El grup de voluntariat començarà demà a fer trucades a la gent gran que se senti sola durant el confinament.

L’Ajuntament de Calella ha proporcionat una borsa de professionals auxiliars en geriatria a les residències de la ciutat i ha demanat tant a la Diputació de Barcelona com al Consell Comarcal del Maresme, material sanitari de protecció. Aquestes mesures responen a les necessitats trobades després que els tècnics de Política Social hagin realitzat un informe a les cinc residències que hi ha a la ciutat.

Entre d’altres, les residències de Calella tenen manca de personal auxiliar de geriatria enfrontar la situació; pateixen també manca de recursos per fer la prova del COVID-19, i manca de recursos sanitaris de protecció.

L’Ajuntament de Calella trucarà diàriament a cada residència per saber com estan, fer un seguiment de les demandes i que aquestes puguin informar si existís alguna novetat. També es proveirà de material de protecció tan bon punt arribi. Val a dir que una de les residències de la ciutat ha contractat quatre professionals gràcies a la bossa d’auxiliars de geriatria que l’Ajuntament va facilitar.

SUPORT A LA GENT GRAN. Una de les propostes acordades a la Junta de Portaveus celebrada divendres va ser potenciar la xarxa de suport a la gent gran a través dels voluntaris. En aquest sentit, els més de 50 voluntaris amb els quals compta l’Ajuntament de Calella començaran demà a realitzar una nova acció consistent en trucades a aquelles persones que necessiten acompanyament telefònic. 

OFICINA D’ASSESSORAMENT. Una altra de les propostes acordades a la Junta de Portaveus va ser la creació de l’Oficina d’Assessorament amb l’objectiu de resoldre tots aquells dubtes dels autònoms, pimes i treballadors i treballadores que s’hagin vist afectats per la situació. Per donar resposta a aquesta necessitat, l’Ajuntament de Calella ha habilitat un portal web amb tota la informació necessària per a autònoms, empreses i treballadors. Així mateix, es pot contactar amb els tècnics de l’Àrea d’Economia Local a través de mail valbonesipf@calella.cat (els correus seran atesos en un termini de 24 h) o per telèfon al 618 94 43 21 (horari d’atenció de dilluns a divendres, de 9 a 14 h)

VIOLÈNCIA MASCLISTA. L’Ajuntament de Calella, amb l’objectiu de reforçar la campanya contra la violència masclista, ha repartit pels comerços de la ciutat un cartell on s’informa que des d’aquell comerç es facilitarà el contacte entre la víctima i la Policia. Aquest cartell també es pot descarregar aquí. També es difondrà a través de les xarxes socials oficials de l’Ajuntament els números de contacte de Policia Local, Política Social, Emergències, SIAD Maresme i ICD. Així mateix, els serveis municipals continuaran fent un seguiment diari dels 10 casos que hi ha a Calella.

POLICIA. La Policia Local va denunciar ahir dinou persones per no complir les mesures de confinament. Des que va començar la crisi sanitària ja s'han denunciat 119 persones. Convé recordar que les multes per aquestes infraccions van des de la més baixa de 601 € fins a la més alta de 30.000 €. La policia continua fent controls per la ciutat per reduir encara més els desplaçaments innecessaris.

MÀSCARES DE PROTECCIÓ. L’Ajuntament ha comprat 30 bobines d’1 kg de fil de plàstic per donar-los al grup de voluntaris de Calella que fan màscares de protecció amb impressores 3D.

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120, 671 778 540 i 937 665 920 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.
Darrera actualització: 10.02.2022 | 10:39