L’Ajuntament ha adoptat fins ara 122 mesures socials i econòmiques per minimitzar els efectes del coronavirus a Calella
El Comitè de Crisi constata que a la regió sanitària l’epidèmia sembla que està controlada tot i que també es detecta un cert relaxament en les mesures de protecció contra la malaltia.
El Comitè de Crisi de l’Ajuntament de Calella s’ha reunit aquest matí –presidit per l’alcaldessa, Montserrat Candini– per fer balanç dels primers 70 dies de gestió de la situació d’excepcionalitat provocada per l’epidèmia de coronavirus i per l’estat d’alarma. Durant aquest període, l’Ajuntament ha adoptat 122 mesures socials i econòmiques per minimitzar les conseqüències i els efectes de la COVID-19 sobre la població de Calella. Les 122 accions han tingut com a destinataris directes les persones més vulnerables per la malaltia. S’ha treballat el suport al teixit social format per persones grans i famílies amb menys condicions socials i econòmiques per fer front a les conseqüències de la crisi sanitària, però també sobre els sector productius de la ciutats: autònoms, empreses i sector turístic.
Les mesures socials responen també a una previsió –constatada a la reunió d’avui– d’una creixent demanda social de les necessitats bàsiques i de lloguer dels sectors amb una situació més precària.
Al Comitè també s’han plantejat dos temes vinculats directament amb l’epidèmia de coronavirus. D’una banda, la notícia positiva de la reducció de nous contagis a l’àrea sanitària a la qual pertany Calella, però també un cert relaxament en les mesures d’autocontrol sobre les mesures de protecció: mascaretes, distància social de seguretat, etc.
El Comitè de Crisi ha començat a preparar la segona fase del desconfinament que, segurament, s’iniciarà a partir del dilluns 1 de juny.
POLICIA. Diumenge, la Policia de Calella va fer 5 denúncies per no complir les mesures de confinament. En total, ja s'han fet 799 denúncies. Les multes per aquesta mena d’infraccions van dels 601 als 30.000 €.
TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:
- 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
- 661 026 296 pels voluntaris
- 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.