L’Ajuntament remarca la importància de gestionar les emocions en temps de confinament

Divendres, 24 d'abril de 2020 a les 00:00

L’OMIC informa del nou límit de 50 € en el pagament amb targetes bancàries sense PIN.

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha creat l’app GestioEmocional.cat amb l’objectiu d’ajudar a la ciutadania en la gestió i la millora de la seva salut emocional durant i després de l’estat d’alarma. L’eina permet que la ciutadania avaluï a través d’un test el seu estat emocional, també s’ofereixen recursos com exercicis d’autogestió de les emocions, relaxació, respiració, eines per poder dormir, calmar els sentits o controlar els pensaments. Si el grau d’afectació és més elevat, les persones que ho necessitin podran rebre suport psicològic telefònic individualitzat per part de l’equip de psicòlegs del SEM.

Així mateix, cal recordar que el servei de psicologia de l’Ajuntament de Calella també continua actiu. Per contactar cal enviar un mail a mejiasaa@calella.cat.    

OMIC. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Calella (OMIC) continua oferint suport a la ciutadania que s’hagi vist afectada per la crisi de la Covid-19. Disposa d'una adreça de correu electrònic perquè la ciutadania faci arribar els seus dubtes com a consumidor, l'adreça és aj035.consum@calella.cat. També, a través de Ràdio Calella Televisió es poden trobar píndoles informatives sobre consum. En aquest sentit, des de l’OMIC s’informa que arrel de l’estat d’alarma (14 de març), les entitats financeres espanyoles membres del sistema espanyol de pagaments amb targeta (“Sistema de Targetes i Mitjans de pagament”) han acordat, en coordinació amb les marques internacionals, ampliar temporalment de 20 a 50 € el límit del pagament contactless. Aquesta regla es mantindrà mentre estiguin vigents les mesures extraordinàries amb motiu de la situació ocasionada per la COVID-19.

CARRER SANT JOAN. La zona comercial de botigues d’alimentació del carrer Sant Joan genera un flux de persones força alt. Hi ha moltes botigues i és normal aquest volum de persones. Per endreçar l'espai i contribuir que els ciutadans compleixin amb les mesures de seguretat, la Policia ha senyalitzat l'espai per ordenar les cues, mantenir les distàncies de seguretat i garantir el pas dels vianants que –d'acord amb el que preveu la normativa actual— han de circular-hi.

POLICIA. Dijous, Diada de Sant Jordi, la Policia de Calella va fer 16 denúncies per vulnerar les normes de confinament. Amb aquestes ja són 440 les denúncies que s’han posat. La Policia també va aturar i identificar 304 vehicles als controls situats a la carretera i als carrers del centre. Durant el cap de setmana, es mantindrà el dispositiu habitual. Convé recordar que es manté intacte l’obligació de quedar-se a casa i només sortir en aquells casos contemplats pel decret del govern espanyol que, bàsicament, es refereix a anar a treballar (aquells que no puguin fer teletreball), anar a comprar, anar al metge o treure el gos a passejar.

L’incompliment d’aquesta norma contempla sancions econòmiques que van dels 601 als 30.000 €.

RAMADÀ. El Comitè de Crisi recorda que aquest any la celebració del  Ramadà —considerat com un període sagrat pels musulmans— es veu alterat pel confinament decretat per lluitar contra la pandèmia de coronavirus. Per això, es recorda que no es poden fer les trobades per realitzar l’iftar, per orar o recitar el Quran en grup (tan en centres de culte com en propietats privades, excepte en el propi nucli familiar), o les passejades nocturnes per facilitar la digestió, entre d’altres.

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.
Darrera actualització: 10.02.2022 | 07:28