L’Ajuntament reparteix entre el comerç mascaretes FFP2 per garantir un servei segur per client i treballador
Instal·lades pantalles protectores a les dependències municipals per poder atendre de forma segura les consultes presencials un cop es reprengui l’activitat.
Aquest matí, els agents cívics de l’Ajuntament han repartit mascaretes de tipus FFP2 entre els comerços del municipi que tenen permesa l'obertura, amb la finalitat de vetllar per la seguretat de compradors i venedors. S’han repartit als comerços oberts dels carrers Sant Joan, Francesc Matas i Rodés i un tram de Jovara i Església. En total s’han repartit 120 mascaretes a 60 comerços (dues per comerç). L’Ajuntament ha comprat 1000 mascaretes per a repartir als comerciants a mesura que vagin apujant les persianes i tornant a començar amb les seves activitats.
La mascareta FFP2 és, en aquests moments, de les més segures. A diferència de la mascareta quirúrgica, la FFP2 té un doble efecte: protegeix el que la porta de les partícules externes i impedeix, alhora, que les seves partícules arribin als clients.
Els comerços són espais que concentren un alt volum de trànsit de persones que hi van a comprar. Això els converteix en punts que convé protegir especialment. Les mesures de distància entre persones o de limitar la quantitat de gent que hi pot haver dins de l’establiment persegueixen donar seguretat i evitar contagis. L’ús de la mascareta FFP2 és una mesura addicional i molt important per tancar el cercle de seguretat.
Seguint el mateix pla de seguretat, la setmana passada la Policia Local, i agents de Gestvia van repartir també màscares a l’estació de tren de la ciutat a les persones que prenien el transport públic i també als conductors.
MAMPARES PROTECTORES A LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS. Les dependències municipals que realitzen atenció presencial a la ciutadania han incorporat pantalles protectores per garantir la seguretat tant de l’usuari com dels treballadors. Així mateix, les dependències municipals es desinfecten cada dia amb productes homologats per la Generalitat de Catalunya.
L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), situada a l’Ajuntament Vell (plaça de l’Ajuntament, 4), ha estat la primera a tenir aquestes pantalles. Al llarg dels dies s’instal·laran les mampares a altres dependències com l’Ajuntament, la Biblioteca Can Salvador de la Plaça, l’Espai Municipal Can Saleta i la Policia Local, entre d’altres.
Cal recordar que l’OAC només està oberta de 10 a 13 h per realitzar tràmits urgents i que no es puguin tramitar en línia. Així mateix, l’OAC ofereix suport telefònic (937 663 030) o mitjançant el correu electrònic (calella@calella.cat) amb l’objectiu de resoldre els dubtes o les dificultats que es puguin presentar en l’ús de la plataforma de tramitació electrònica de l’Ajuntament de Calella. Els tècnics del servei donen suport a qui ho necessiti, per exemple, a l’hora de descarregar un certificat digital, iniciar un tràmit en línia o en cas d’incidències en la tramitació electrònica.
PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR. A partir el 13 de maig i fins al 22 del mateix mes es podrà dur a terme la preinscripció escolar per als ensenyaments de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria. Un procés que enguany, a causa de les circumstàncies extraordinàries per la COVID-19, tindrà uns dies específics per atendre les preinscripcions presencials.
Així, com a prevenció davant el coronavirus, es promou la preinscripció telemàtica, i el tràmit es podrà fer tot en línia, a través del portal preinscripcio.gencat.cat. S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre, i queda substituïda per utilitzar el formulari telemàtic i enviar la documentació necessària -escanejada o fotografiada- mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre demanat. Pel que fa a l'Escola Bressol Municipal El Carrilet, es podrà fer tot en línia, a través del portal calella.cat i la documentació s'haurà d'enviar a transachsam@calella.cat.
Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic, i amb l’objectiu de garantir l’equitat, els dies 19, 20, 21 i 22 de maig es podrà lliurar les sol·licituds de forma presencial. Per a fer-ho, caldrà demanar cita prèvia al centre que les famílies hagin escollit en primera opció trucant per telèfon o a través d’Internet. Pel que fa a l'Escola Bressol Municipal El Carrilet, les preinscripcions presencials es faran els dies 20, 21 i 22, i per demanar cita prèvia es pot trucar al 663231829 de dilluns a divendres de 10 a 13 h i de 15 a 17 h.
POLICIA. Diumenge, la Policia de Calella va fer 9 denúncies per no complir les mesures de confinament. En total, ja s'han fet 651 denúncies. Les multes per aquesta mena d’infraccions van dels 601 als 30.000 €.
TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:
- 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
- 661 026 296 pels voluntaris
- 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.