L’Alcaldessa reactiva el Comitè de Crisi de Calella per gestionar les mesures contra la Covid-19
En formen part els regidors de Salut i Política Social, Seguretat, Serveis a la Ciutat, Educació i Solidaritat; la Secretària General de l’Ajuntament, el Cap de la Policia Local i un membre del Consell Directiu de l’Hospital.
L’Ajuntament de Calella ha reactivat el Comitè de Crisi Municipal amb l’objectiu d’alinear tots els serveis bàsics en el treball de contenció de la Covid-19. Aquest matí, l’alcaldessa Montserrat Candini ha tornat a reunir el Comitè format pels regidors de Seguretat, Josep Torres, Serveis a la Ciutat, Albert Torrent, Educació i Solidaritat, Montserrat Mateu i de Salut i Política Social, Ramon Llamazares; la Secretària General de l’Ajuntament, Mercè O. Mena; el Cap de la Policia de Calella, inspector David Otal; i la representant del Consell Directiu de l’Hospital, Judit Pedemonte.
A la reunió s’han analitzat els decrets del Govern de Catalunya i del d’Espanya, i la seva aplicació a la ciutat. S’han valorat els principals punts on cal que l’administració local hi tingui un paper proactiu i s’han adoptat un seguit de decisions que tenen un doble objectiu: conscienciar la ciutadania sobre la importància de complir amb les mesures de seguretat com un exercici de civisme i de solidaritat amb els nostres conciutadans, però també posar les eines per fer-les complir.
POLICIA LOCAL
Centra la seva feina a fer pedagogia de la conveniència de complir amb les normes de seguretat com l’ús de la mascareta i la distància social; també informa la ciutadania dels aspectes que més els afecten del decret d’estat d’alarma. En paral·lel, també ha incrementat la seva acció a fer complir el toc de queda que, a la pràctica, és un confinament que va de les 22:00h fins a les 06:00 h. En aquest sentit, focalitza la seva actuació preventiva i informativa al centre de la ciutat, als parcs, jardins i places per evitar reunions, festes i trobades que vulneren les normes adoptades per lluitar contra la Covid-19.
SERVEIS SOCIALS
Des de fa un mes, els Serveis Socials de l’Ajuntament truquen cada setmana a les residències de gent gran de Calella per saber com estan i si els cal alguna cosa. De fet, és la continuació de la tasca que ja es va fer a l’inici de la pandèmia i que ha tingut continuïtat. L’Ajuntament, a més, té permanentment oberta la possibilitat de fer la desinfecció de les residències per minimitzar el risc de contagi. Serveis Social –conjuntament amb la Policia Local-- ja ha activat el treball de suport al Centre d’Atenció Primària de Calella en el seguiment dels aïllaments i de les quarantenes dels afectats per la Covid, i –si s’escau—en la denúncia dels que se saltin aquesta mesura.
SOLIDARITAT
Es reactiva la bossa de voluntaris que tan bon servei van fer durant el confinament del mes de març. Es tracta de tenir el màxim d’actius a punt per si cal donar suport en qualsevol front de la lluita contra la malaltia. D’entrada, es destinaran a donar suport a les persones més vulnerables en allò que sigui necessari.
TELETREBALL
L’Ajuntament està ultimant la implantació de torns rotatoris de teletreball per donar seguretat als treballadors però també per evitar que un hipotètic brot paralitzi tota la maquinària municipal. Es prioritzaran aquells treballadors més vulnerables. Aquesta mateixa setmana estarà tot l’engranatge a punt per a la seva execució.
A partir de la seva reactivació, el Comitè de Crisi esdevé una eina de treball permanent de coordinació i gestió de l’estat d’alarma a Calella. L’Alcaldessa Montserrat Candini, després de l’alt grau d’efectivitat del Comitè durant el confinament del mes de març, confia en aquesta eina perquè permet disposar de la informació en temps real, prendre decisions de forma àgil i ràpida, i amb la seguretat jurídica necessària per a una institució com és l’Ajuntament.