L’alcaldessa trasllada al govern espanyol la necessitat de compensar les guinguetes afectades per l’estat d’alarma

Dimecres, 20 de maig de 2020 a les 00:00

El servei de psicologia de l'Ajuntament de Calella atén a tots els veïns i veïnes de la ciutat que necessitin atenció psicològica a través del telèfon mòbil 663 231 820.

L'alcaldessa ha traslladat al govern espanyol la preocupació del sector que explota els serveis de temporada a la costa pels efectes econòmics que tindrà la declaració de l'estat d'alarma. La manca d'activitat en un sector tan sensible genera intranquil·litat. Fa uns dies, Montserrat Candini, es va reunir amb els guinguetaires de Calella i van parlar sobre les conseqüències negatives de no poder fer la seva feina i la conveniència de trobar alguna solució extraordinària que ho compensi. L'alcaldessa els va garantir que estudiaria quina solució local es pot donar al seu problema, però que també el traslladaria als que tenen totes les competències sobre costes, que és el govern espanyol.

Dilluns, el diputat de Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats, Sergi Miquel, va preguntar al govern espanyol si té previst concedir alguna pròrroga sobre les concessions per a l'explotació dels serveis de temporada o anuals a les platges per compensar la manca d'ingressos que tindran. El govern espanyol ha de respondre la pregunta per escrit.

L'objectiu de l'alcaldessa Candini és que la recuperació econòmica, que ha d'abraçar tots els sectors, no deixi oblidat un col·lectiu que a més de generar activitat té un impacte social.

SEMAP. El servei de psicologia de l'Ajuntament està atenent al voltant de 80 famílies. Aquestes es deriven tant de Política Social com per part de les escoles.
Per altra banda, des del telèfon d'atenció al ciutadà també s'han atès demandes que són de l'àmbit infantil/juvenil i, per tant, han quedat incloses amb el gruix de famílies del SEMAP. El tipus de seguiment que es realitza és via trucada telefònica, whatsapp i correu electrònic. La intervenció s'intensifica en aquells casos més greus i sempre s'ofereix horari d'atenció obert matí i tarda i dissabtes al matí. Fora d'aquest horari només s'atén en casos urgents.
Amb relació al servei de logopèdia continua en ple funcionament: s'està fent el seguiment dels casos que ja es portaven abans del confinament i s'està atenent les noves demandes que arriben, sobretot, d'infants de P-3 i escola bressol. El servei es dóna via telefònica i correu electrònic. S'utilitzen gravacions realitzades pels pares per tal de fer les exploracions de llenguatge i parla. Totes les famílies ateses tenen un correu on poden contactar amb els professionals per a qualsevol consulta de logopèdia.

PLA FORMATIU DE PREVENCIÓ DE LA COVID-19 PER A TOTS ELS TREBALLADORS TURÍSTICS. L’Ajuntament de Calella, a través de l’Oficina de Recuperació Econòmica, ofereix la possibilitat de realitzar formació virtual sobre requisits i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19 per als treballadors turístics amb l’objectiu de recuperar la confiança d’empresaris, treballadors i visitants i propiciar una tornada a la normalitat amb les màximes garanties possibles.

El pla formatiu se centra en la preparació prèvia de les empreses i equipaments, per a una obertura segura, basat en els criteris establerts per l’OMS, així com formacions sectorials adreçades als sectors següents: hotels i allotjaments turístics; bars, cafeteries i oci nocturn; restaurants i comerç.

Podeu consultar els dies, horaris i enllaços d’inscripció aquí.

MASCARETES. A partir de demà dijous és obligatori dur mascareta a la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic, sempre que no sigui possible mantenir una distància de seguretat interpersonal de 2 m. Serà obligatori per persones de 6 anys o més, i recomanable per criatures entre 3 i 5 anys. No caldrà en aquelles persones amb dificultat respiratòria que pugui agreujar-se pel seu ús o que ho tinguin contraindicat per raó de salut o discapacitat.

POLICIA. Dimarts, la Policia de Calella va fer 15 denúncies per no complir les mesures de confinament. En total, ja s'han fet 763 denúncies. Les multes per aquesta mena d’infraccions van dels 601 als 30.000 €.

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat: 

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120, 937 665 920 i el whatsapp 671 778 540 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.
Darrera actualització: 09.02.2022 | 16:31