Personal sanitari de l’Hospital s’allotjarà en els apartaments oferts per l’Ajuntament
Mentre duri la situació d’excepcionalitat ocasionada per l’epidèmia de coronavirus el transport urbà i interurbà serà gratuït.
Davant l’escenari d’excepcionalitat provocat per la Covid-19, avui començaran a allotjar-se els primers professionals de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva als apartaments que gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Calella s’han posat a disposició del personal sanitari de l’Alt Maresme. En aquest cas, són un total de 25 apartaments de Calella, perquè hi puguin pernoctar.
L’ús dels apartaments Neptuno no generarà cap despesa als professionals que sol·licitin aquest servei. La cessió és de caràcter gratuït i el cost de la neteja i bugaderia anirà a càrrec de l’Associació Turística de Calella. A cada apartament només s’hi allotjarà una persona, seguint les recomanacions sanitàries.
En un comunicat emès per l’Ajuntament de Calella el passat 29 de març, s’explicava que des del consistori s’havia posat a disposició de la Corporació apartaments perquè el personal sanitari que treballa a Calella s'hi puguin allotjar i que el cost d’aquests aniria a càrrec del consistori calellenc.
GRATUÏTAT DEL TRANSPORT URBÀ. L’Ajuntament de Calella ha suspès les tarifes del bus urbà. D’aquesta manera, mentre duri la limitació de la mobilitat a només les persones que realitzen serveis essencials, aquestes no hauran de pagar el transport públic. L’aplicació d’aquesta mesura tindrà com a conseqüència que, a partir d'avui els conductors dels busos urbans emetran un bitllet senzill sense cost, que no es lliurarà al viatger, sinó que se’l quedarà el mateix conductor. Això permetrà que els viatgers continuïn accedint al bus per la segona porta, sense haver d’interactuar amb el conductor. El transport interurbà també és gratuït.
TRAMITACIONS ELECTRÒNIQUES. L’Oficina d’Atenció Ciutadana de Calella ofereix suport telefònic o mitjançant el correu electrònic amb l’objectiu de resoldre els dubtes o les dificultats que es puguin presentar en l’ús de la plataforma de tramitació electrònica de l’Ajuntament de Calella. Els tècnics del servei donaran suport a qui ho necessiti, per exemple, a l’hora de descarregar un certificat digital, iniciar un tràmit online o en cas d’incidències en la tramitació electrònica. L’OAC ofereix dos canals de suports:
A través del telèfon (937663030) disponible de dilluns a divendres de 10 a 13 h. Aquest servei ofereix acompanyament per resoldre al moment qualsevol tipus de dubte o incidència en la presentació d’escrits i la realització de tràmits electrònics.
Mitjançant el correu electrònic (calella@calella.cat). La ciutadania pot escriure per correu les seves consultes, que seran respostes per un tècnic del servei.
Els tècnics de l’OAC de Calella recomanen l’ús d’idCAT Mòbil, un sistema d’identificació d’usuaris alternatiu als certificats digitals que es basa en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil en el moment que la persona fa el tràmit en línia. Qui vulgui tenir l’idCAT Mòbil es pot registrar en menys d’un minut a través del web idCat Mòbil. Per fer l’alta, el ciutadà només haurà d’informar de la seva data de naixement, del número de DNI i del codi de barres de la Targeta Sanitària del CatSalut. En cas que l’usuari ja disposi del certificat digital (idCAT, DNIe...) només caldrà afegir el número de telèfon mòbil.
BENZINERA. La benzinera Repsol Calella ha informat que, d’acord amb les mesures excepcionals establertes, el seu horari passa a ser de dilluns a diumenge de 7 a 16 h.
MÀSCARES DE PROTECCIÓ. Ahir, el grup de voluntaris de Calella que fan màscares de protecció amb impressores 3D van entregar 30 viseres al CAP, 30 als Mossos d’Esquadra i 15 a l’UMAC. L'Ajuntament de Calella ha comprat 30 bobines d'1 kg de fil de plàstic per ajudar als voluntaris.
TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:
- 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
- 661 026 296 pels voluntaris
- 900 900 120, 671 778 540 i 937 665 920 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.