Política Social ja ha trucat 727 persones majors de 79 anys que viuen soles per saber com es troben

Diumenge, 12 d'abril de 2020 a les 00:00

L’Ajuntament disposa d’una bossa de 77 voluntaris per ajudar la ciutadania que ho necessita en uns moments especialment delicats a causa de l’epidèmia de COVID-19.

L'Àrea de Política Social de l'Ajuntament ja ha fet 727 trucades de telèfon a persones majors de 79 anys de Calella que viuen soles. Es tracta de saber com estan i si necessiten algun dels serveis que els pot oferir l'Ajuntament. Aquesta darrera setmana s'ha incorporat al grup de trucades les persones majors de 70 anys. Política Social ampliarà tant com li sigui possible aquest ventall d'edat per arribar al màxim de persones possibles que, per la seva edat o pel fet de viure soles o amb persones com ella, formen part de grup de més vulnerables.

El Comitè de Crisi va focalitzar des de bon començament la Política Social com una àrea prioritària. Algunes dades confirmen el treball que s'ha fet des que va començar l'emergència sanitària per la COVID-19:

  • 34 nous àpats domiciliaris activats.
  • 7 altes noves al servei de Teleassistència.
  • 69 nous vals d'alimentació per famílies amb necessitats.
  • 47 beques de centre obert repartides.

VOLUNTARIS. La bossa de voluntaris impulsada per l'Ajuntament per ajudar a la ciutadania en un moment delicat com és el de la crisi sanitària per l'epidèmia de COVID-19 ja és de 77 persones. Els que s'han inscrit són 82 però alguns han hagut de deixar-ho de fer per raons persones o de disponibilitat. Fins ara, s'han atès un centenar de persones. En la seva immensa majoria se'ls han donat suport logístic com anar a comprar medicaments, llençar escombraries, anar a passejar el gos... També s'està fent acompanyament telefònic (trucar-los dos o tres cops per setmana) per saber com estan, preguntar-los si els cal algun servei municipal i donar-los conversa perquè no se sentin sols.

En aquests moments, un equip de 13 persones (12 cosint i 1 portant el material a la casa de les cosidores i recollint-lo posteriorment) s'encarrega de cosir mascaretes i bates per a l'Hospital de Calella.

Els voluntaris que hi vulguin col·laborar han de contactar amb l’Àrea de Solidaritat i Cooperació, al 661 026 296.

CÀRITAS. Durant la quarta setmana de confinament, Càritas ha ajudat 133 famílies amb aliments i ha lliurat 38 bosses pel cap de setmana a persones que fan servir el menjador social.

POLICIA. Dissabte, les denúncies de la Policia de Calella contra els que no van complir les mesures de confinament es van reduir a la meitat. De les 34 de divendres es va passar a les 15 d'ahir. Novament, la majoria van ser de ciutadans de fora de la ciutat. Persones que continuen sortint de casa seva com si aquests fossin uns dies de Setmana Santa normals i corrents. De Calella, solament es van denunciar 6 persones. Els 9 restants són gent de Sant Fost de Campsentelles, Sant Cebrià de Vallalta, Pineda, Santa Susanna...

La Policia mantindrà els controls que fa a punta i punta de l'N-II, a la sortida de l'autopista, a l'estació de tren i als carrers de la ciutat. A partir de dimarts, el criteri dels controls continuarà inalterable. Solament s'introduirà com a nou argument per circular, el desplaçament al lloc de treball. Però cal que tothom disposi del document de l'empresa que acredita que ha d'anar a treballar.

Des que van començar les mesures de confinament, la Policia ja ha fet 299 denúncies. Aquestes infraccions comporten unes multes que van dels 601 als 30.000 €.

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120, 671 778 540 i 937 665 920 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores.
Darrera actualització: 10.02.2022 | 07:59