L’Ajuntament de Calella aconsegueix augmentar de 10 a 14 viatges d’anada i tornada diaris la línia 618 que ens connecta amb Barcelona

Dilluns, 10 de març de 2025

El consistori ha reclamat a la Direcció General de Transports i Mobilitat millores urgents a les línies d’autobús i Rodalies a Calella i a la comarca per garantir una mobilitat més eficient per a residents, estudiants, treballadors i turistes 

L’Ajuntament de Calella ha aconseguit augmentar el nombre d’expedicions passant de 10 a 14 viatges d’anada i tornada diaris a la Línia 618 de bus que conecta l’Alt Marseme (Malgrat de Mar - Santa Susanna - Pineda de Mar - Calella - Sant Pol de Mar) amb Barcelona. Aquesta millora del servei arriba després que el consistori hagi reclamat en diverses ocasions a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat millores en el servei de transport públic tant pel que fa a les diverses línies de bus que passen per Calella com pel que fa al servei de Rodalies. 

La millora del servei de la Línia 618 és en col·laboració amb l’empresa Barcelona Bus i la proposta s’ha dissenyat tenint en compte l’increment de demanda i la necessitat d’ampliar l’oferta en alguns trajectes. En concret, es proposa ajustar millor els horaris a les necessitats dels usuaris i augmentar el nombre d’expedicions, passant de 10 a 14 viatges d’anada i tornada diaris.

L'augment de la demanda i les necessitats específiques de mobilitat han posat en evidència les limitacions de diverses línies d’autobús que connecten la ciutat amb municipis propers i amb Barcelona. Les principals reivindicacions de Calella són:

  1. Línia 691 (Calella-Pineda de Mar): Es reclama un increment de la freqüència tant entre setmana com els caps de setmana, per donar cobertura a estudiants, usuaris de l’Hospital Sant Jaume de Calella i residents de fora del nucli urbà.
  2. Línia 603 (Aeroport del Prat - Barcelona - El Maresme - Blanes): A l’estiu, molts municipis del Maresme reben un important volum de turistes que fan ús d’aquesta línia. Per aquest motiu, es sol·licita un reforç de la freqüència en els mesos de temporada alta.
  3. Línies 622-625 (Hospital de Calella - Pineda de Mar - Santa Susanna - Malgrat de Mar - Palafolls - Tordera - Hospital de Blanes): Alguns serveis sanitaris no es presten a l’Hospital Sant Jaume de Calella, obligant molts ciutadans a desplaçar-se a l’Hospital de Blanes. Aquest desplaçament es complica especialment els caps de setmana per la baixa freqüència horària, per la qual cosa es demana un augment de les expedicions en aquests dies.
  4. Línia 618 (Malgrat de Mar - Santa Susanna - Pineda de Mar - Calella - Sant Pol de Mar - Barcelona): És imprescindible un increment de freqüència en dies laborables per facilitar els desplaçaments de les persones que treballen a Barcelona i es desplacen diàriament des del Maresme.
  5. Línia N82 (Barcelona - Malgrat de Mar): Aquesta línia nocturna comença el servei a les 00.15 h a Barcelona, deixant un buit de gairebé dues hores des que surt l’últim tren de Rodalies cap a Calella (22.30 h). Per aquest motiu, es proposa avançar l’inici del servei una hora abans i ampliar l’horari de finalització una hora més per cobrir les necessitats dels usuaris nocturns.

A més d’aquestes reivindicacions, Calella també reclama una nova connexió amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment, només existeix la línia 865 de Moventis que connecta Mataró amb Bellaterra, però no és suficient per cobrir la demanda del Maresme Nord. Per aquest motiu, es considera necessària la creació d’una línia directa Calella-UAB.

Finalment, es posa de manifest la necessitat de reforçar la línia R1 de Rodalies de Renfe, augmentant la freqüència de trens i solucionant les incidències recurrents que afecten els desplaçaments diaris de molts ciutadans, ara que el servei el gestiona la Generalitat de Catalunya. 

L'Ajuntament de Calella continuarà treballant per fer arribar aquestes demandes a les administracions responsables i aconseguir una millora real i efectiva en la mobilitat del territori, amb l'objectiu d’oferir un servei de transport més eficient i adaptat a la realitat dels usuaris de la nostra ciutat.
 

Darrera actualització: 10.03.2025 | 09:27